Бизнис совети

Како да напишете меил како Стив Џобс?

Напишано од martin

Како еден од главните ликови во светот на технологијата во текот на 20 и 21 век, сосема е безбедно да се претпостави дека Стив Џобс е човек кој видел многу електронски пораки во неговото сандаче секој ден. Само неколку се откриени во јавниот домен, и честопати тие се брзи и духовити одговори на жалбите на клиентите за производите на Apple. Меѓутоа, она што можеме да научиме од една посебна порака е начинот на кој поранешниот извршен директор на Apple ефикасно ја користел пишана комуникација.

Кој е контекстот?

Пред осум години, Apple се подготвуваше да издаде свој таблет, iPad, а клучна спецификација беше неговата способност да се претстави како е-читач сличен на Amazon Kindle. Четири главни издавачки куќи потпишале договор со овошната компанија, меѓутоа, Харпер Колинс не можел да постигне договор. Во оваа е-пошта, Џобс се обидува да го убеди Џејмс Мардок (висок извршен директор на матичната компанија ХарперКолинс, News Corp.) зошто неговата компанија треба да се откаже од Apple.

Што беше кажано во е-поштата?

James,

Our proposal does set the upper limit for ebook retail pricing based on the hardcover price of each book. The reason we are doing this is that, with our experience selling a lot of content online, we simply don’t think the ebook market can be successful with pricing higher than $12.99 or $14.99. Heck, Amazon is selling these books at $9.99, and who knows, maybe they are right and we will fail even at $12.99. But we’re willing to try at the prices we’ve proposed. We are not willing to try at higher prices because we are pretty sure we’ll all fail.

As I see it, HC has the following choices:

1. Throw in with Apple and see if we can all make a go of this to create a real mainstream ebooks market at $12.99 and $14.99.

2. Keep going with Amazon at $9.99. You will make a bit more money in the short term, but in the medium term Amazon will tell you they will be paying you 70 percent of $9.99. They have shareholders too.

3. Hold back your books from Amazon. Without a way for customers to buy your ebooks, they will steal them. This will be the start of piracy and once started there will be no stopping it. Trust me, I’ve seen this happen with my own eyes.

Maybe I’m missing something, but I don’t see any other alternatives. Do you?

Regards,
Steve

Лекција 1: Користете го името на примачот

Иако овој меил е синџир за она што се случуваше со денови, Џобс користи едноставен начин за доведување некоја личност и олеснување назад во разговорот. Како? Обраќајќи му се на Мардок со неговото име. Ние не предлагаме да го започнете секоја меил со името на примачот – ако се прави постојано и повторувачки, тоа може да изгледа патронизирано. Сепак, ако го направите ова во неколку наврати, повторно воспоставувате врска и создавате некоја доверба во разговорите.

Лекција 2: добро е напишано, концизно и ранливо

Иако е невозможно да се пресмета колку време Џобс, всушност, го изгубил за да ја напише оваа е-пошта, би било безбедно да мислат дека поминал повеќе од само неколку минути и еден нацрт. Прво, не постојат блескави грешки. Ова покажува кон приемникот дека тој му дал на меил некоја мисла и не се обидувал да испрати одговор што е можно поскоро. Второ, за разлика од повеќето мејлови, Џобс го намалува излишното и го прави читателот да остане фокусиран. Тој не користи прилози, придавки или непотребен жаргон – тој ги држи работите лесни за читање.

Лекција 3: Џобс ја одржува естетската едноставност

Корпоративните и деловните пораки честопати тешко се дешифрираат, па Џобс не само што пишувал во едноставен стил, туку и со прикажување на неговата порака во формат кој е пријателски ориентиран кон читателот – ова не е изненадување бидејќи неговата компанија е позната за неговата елегантна и едноставна естетика.

Лекција 4: Прашува едно прашање

Тој ги завршува своите поени прашувајќи: “Дали?”. Како резултат на тоа, Мардок има само една јасна работа за да одговори, за разлика од тоа што мораше да ги скенира преку меил сите потенцијални прашања што му беа поставени. Повторно, ова ќе му олесни да донесе одлука и да одговори многу побрзо и поефикасно.

Лекција 5: Тој не е агресивен

Последниот дел од пораката може да биде последното нешто за кое читателот мисли, па бидете сигурни дека е чувствителен, но сепак сигурен. Со наведување: “Можеби ми недостига нешто, но не гледам други алтернативи. Дали? “, Тој ја зајакнува сопствената порака и идеи за ова прашање, но исто така покажува дека е подготвен да го доведе Мардок во целата дискусија и би сакал да го слушне своето мислење, загриженост и алтернативни решенија за ситуацијата. Тој го третира Мардок како интегрален дел од процесот на донесување одлуки, а не само во плановите на Apple.

Лекција 6: Тој има едноставен, но искрен, sign-off

Одјавите се начинот на кој завршува тонот на пораката, и Џобс ги држи работите лични, но сепак професионални со пишување “Почит, Стив”. Иако прилично ова е стандарден начин да се стави крај на пораката, ова е многу повеќе љубезна алтернатива од онаа каде што само ќе го користите првото име.

За авторот

martin