Економија

Модната индустрија го покажа своето второ лице во ова кризно време

Напишано од Mr. M

Наместо луксузни производи како кожни торби, се произведува медицинска опрема за поефикасна борба против епидемијата. Уште од кога се појави прашањето за одржливост, најголемиот дел од модната индустрија е напишана во негативен контекст. Општата свест за климатските промени, фактот дека индустријата е еден од најголемите загадувачи на природата и дека брзите модни компании продолжуваат безмилосно да произведуваат тони и тони облека, придонесоа за јавно незадоволство. Но, модната индустрија продолжи да царува, промените беа бавни или мали, но сето тоа се смени овој месец. Соочени со епидемијата предизвикана од вирусот КОВИД-19, модната индустрија конечно покажа дека може да направи и подобро.

По креативните директори на модните куќи Прада и Версаче, Миучија Прада и Донатела Версаче, кои најавија дека ќе обезбедат финансиска и медицинска помош на италијанските болници, откако марката Монклер донираше 10 милиони евра за изградба на 400 единици за интензивна нега во Милано, откако ЛВМХ, сопственост на француската модна куќа Луис Витон и Диор, објави дека нивните парфеми и козметички постројки ќе започнат со изработка на санитарници за раце, откако Бвлгари објави дека ќе произведува и донира неколку стотици илјади шишиња гел за санитарник на рацете, откако дури и шпанскиот високо уличен гигант Зара објави дека ќе донира маски и заштитна облека за медицински персонал, го разбуди и најсилниот играч на индустријата, чии приходи за 2018 година надминуваа 13 милијарди евра.

Исто така, во наредните недели фабриката на италијанскиот моден бренд Гучи, најголемиот бренд на групата, ќе произведе повеќе од еден милион маски и 55.000 заштитни костуми за вработените во болницата во Тоскана.

И додека Европа е на нозе, вистинската битка само што почнува во Соединетите Држави, од каде излегуваат вести дека Вог и ЦФДА (Совет на американски модни дизајнери) ќе ги претворат средствата од заедничкиот фонд за поддршка на членовите на модната заедница кои ќе претрпат штета од појава на коронавирус. Од основањето на фондот, на добитниците на наградите им беа дистрибуирани повеќе од 6 милиони американски долари, а сега е отворена можноста за донации можно е Том Форд, претседател на Советот и Ана Винтур, главен уредник на списанието, да бараат поддршка од најголемите донатори.

Не е дискутирано дека глобалната економија ќе се трансформира, а многу индустрии, вклучително и модната индустрија, ќе мора да се прилагодат и да најдат алтернативни начини на функционирање, не само во овој период, туку и во иднина. Останува прашањето, откако ќе се сменат нашите приоритети и ќе разбереме што навистина е важно, дали ќе продолжиме да ја поддржуваме исклучително потрошувачката природа на модната индустрија?

И покрај тоа што Том Форд не уверува дека „модата не оди никаде“, тој можеби сè уште не е свесен колку се смени, или колку ќе се смени економската состојба, но пред сè, свеста за оние од кои најмногу зависи модната индустрија, а тоа се потрошувачите. И покрај ова, модната индустрија, која само неколку месеци ќе ги забележи своите најголеми загуби, покажа дека среде криза, може и сака да работи за другите.

За авторот

Mr. M